Holmén fick minisemester - Dagens trupp

Javisst ja! Jean Ejdan är en fotbollstok som håller på världens sämsta lag någonsin i svensk fotboll. Missat en match iår men de förtjänar de för att de spelar så uselt.

Läste om ett fenomen i Aftonbladet som inte är alltför vanligt. Sveriges 2-0 skytt senaste mot Ungern, Samuel Holmén, fick nämligen ledigt i tre dagar mitt under brinnande säsong. Men om det är som han säger "Han kunde inte prestera", så kan det ha varit vettigt.

Landslagstruppen tas ut idag och detta är några av de spelare som jag vill se bli uttagna.

Andreas Granqvist: Sverige har tre haltande träben till mittbackar, Granqvist har betydligt bättre fötter än alla tre - vilket kommer att behövas mot Portugal.

Petter Andersson: Bara så att jag kan bevisa min tes att det räcker med att bli utlandsproffs, spela ett par matcher och sedan får du vara med i landslaget.

Rasmus Lindgren: Defensiv mittfältare precis som Daniel Andersson. Skillnaden är att Daniel Andersson (Malmö FF) har en pappa som är Assisterande förbundskapten medans Rasmus Lindgren enbart är halvt ordinarie i Ajax...

Jag vill inte se,
Kennedy, Daniel Andersson eller Rade Prica i truppen. Dessvärre verkar en av dessa vara given.



Inte i min trupp!