Var får jag allt ifrån?

Jadu det är frågan, tror det var "Jonas" en av mina trognaste bloggläsare på denna relativt nystartade blogg som ställde frågan. Dels så läser jag väldigt  väldigt mycket. Mestadels på nätet men även en hel del böcker, skriver jag om artiklar hittar jag dem oftast på Aftonbladet. Den sidan är full med värdelösa artiklar om korkade människor som älskar att skylla på andra.

Helt fel inställning kallar jag det. Och på tal om inställning.

Har ni tänkt på att alla framgångsrika människor som lyckats med något enligt de flesta haft en hel del tur, Vad är då tur för något? Är tur att du träffat rätt person vid rätt tillfälle? Är det tur att just du kommit på en ide? En idé som du sedan undersökt ifall den går at genomföra? Är det tur att du efter att ha frågat runt bland en masa personer helt plötsligt träffar på en människa som kan hjälpa dig?  Handlar det bara om tur?

Ni kanske anar vart jag vill komma?
Tur är ingenting du har eller får, tur är något du skapar för dig själv! Det är alltid du själv som valt att vara där du just är. Du har alltid haft ett val - att göra eller inte göra någonting. Tursamma personer har oftast en tendens att ha jobbat jävligt hårt för att förtjäna sin tur. För visst har ni hört någon säga - "Han förtjänar verkligen sin tur".



Så för att återknyta till början på inlägget. Här är några av de artiklarna jag just läst, se vilka värdelösa rubriker som fångar mitt intresse.

James Bond - Nu rena terminatorn
Ja-mannens liv nära att krascha (Inspirationen till det här inlägget, författaren gav sig själv möjligheterna att må bättre)
Kolla ditt bredband (Letade efter någon som sa nått kul)
Chocktålig bläckfisk
Assa stänger fabrik
McCain bad om bidrag