Se upp gott folk!

Läskiga dyra telefonabbonemang kan man läsa om här i Aftbonbladet. Ännu en artikel om hur du lurar den stora och livsfarliga fällan! Mobilabbonemangen!

Tydligen gillar inte folk att det blir "lurade" att binda upp sig för något i X antal månader. Men kära människor ni blir inte lurade - på alla reklamer står det "Minsta totalkostnad 24 mån X kronor". Men det är väl gammal skåpmat, vad jag egentligen intresserar mig för är detta stycket.

"Omkring hälften tycker också att laddarna borde vara standardiserade och passa alla apparater. "

Jaha, nu vet nog de flesta varför det är såhär? Jaså inte - nähä! De flesta tänker nog att det är så att det är för att tjäna pengar genom att sälja laddare men det tror inte jag är den huvudsakliga anledningen. Detta är för att du inte vill gynna en konkurrent. Vad finns det för vits med att hjälpa ett annat företag att stärka deras varumärke. Dessutom är all teknik och layout på laddarna patentskyddade. Faaan......

......det här samhällskritiska inlägget blev inte alls som jag hade hoppats på! Usel bloggpost.

Vad gillar ni när jag skriver om?