I brist på annat....

Jaha, dagen har varit totalt händelselös. Allting har bara flytit på som vanligt, man kan nästan tro att jag gått och fått rutiner. Men nej kära läsare det har jag inte!

Men i brist på annat, jag har inte stört mig på någonting alls idag faktiskt, så tänkte jag bjuda på lite värdelöst vetande.

Orden nationellt och kontinentalt vet de flesta vad det betyder. Men varför heter det "Internationellt" och "Interkontinentalt"?

Vi brytar isär orden och kikar lite närmare på ordet "inter". Ni som kan eran skoltyska kommer kanske ihåg att detta betyder "mellan". Alltså meningen:

"SAS flyger internationellt" betyder "SAS flyger mellan länder" och meningen "KLM flyger interkontinentalt" betyder "KLM flyger mellan kontinenter".

Fullständigt värdelöst att ens komma på tanken att hitta en förklaring till orden, men jag hade inget bättre för mig. Känner ni för det så kan ni gärna få trycka på det gulliga blåa lilla "R:et" så att fler läsare hittar in till bloggen.